עיקרון גב ישר

באופן טיבעי, ראה ציור מעלה, כאשר הרגל והגב מתיישרים ואנו חסרים את הגמישות הדרושה הכח או המודעות, הגב ייטה לאחור. מדוע?

הרגל מסתיימת בישבן, המתחבר לאגן ומרכיביו בהמשך למותן ולבסוף לגב העליון. כאשר חוליות המותן והשרירים המקיפים אותה אינם גמישים דיים, אין לגב את האפשרות להתיישר יחד עם הרגל. למעשה המותן "תוקע" את הגב והרגל. בתרגיל ה-tree וחשוב יותר בהכנה ברמה המתחילה, אנו מעוניינים להקנות לתלמיד את הגמישות, החוזק, ההתנגדות ויכולת ההבנה של גב ישר ב-90 מעלות ורגל ישרה ב-90 מעלות. באופן טיבעי הגב ייטה לאחור, ואנו נלמד את ההתנגדות יחד עם הבטן והגב.

מה ניצור? לאט לאט ובהדרגה, "ייפתחו" שרירי המותן, האגן והקשר בינם ובין הירך והגב העליון. ההתנגדות תיצור חוזק יחד עם גמישות.

 

 

Please reload

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© כל הזכויות שמורות לאורלי אורן. הסטודיו לפילאטיס קלאסי בנווה צדק, תל-אביב